داکت اسپلیت چیست؟ داکت اسپلیت چیست؟

 

 

 

 

 

 

 


داکت اسپلیت یا سیستم تهویه مطبوع کانالی چیست؟
تهویه مطبوع کانالی نوعی تهویه مطبوع است که برای انتقال هوای مطبوع از یک منطقه به منطقه دیگر پیکربندی شده است. این کار با استفاده از مجاری و دریچه ها به جای دمیدن مستقیم هوای خنک انجام می شود. سیستم های کانالی در ساختمان های تجاری و منازل برای گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع استفاده می شود.

این روشی را برای رساندن هوای مطبوع داخل خانه به فضاهایی که بیشتر مورد نیاز است و در عین حال مناطق دیگر خانه را خنک نگه می دارد، فراهم می کند. علاوه بر این، آنها نسبت به سیستم های اسپلیت استاندارد از نظر انرژی کارآمدتر هستند، زیرا نیازی به گرم کردن کل خانه در زمانی که تنها یک فضا نیاز به سرمایش یا گرمایش دارد، ندارند.

 

 

سیستم تهویه مطبوع کانالی چگونه کار می کند؟
سیستم های تهویه مطبوع کانالی شامل یک واحد بیرونی است که کمپرسور، کویل های خنک کننده و یک موتور الکتریکی را در خود جای داده است. همچنین دارای یک اواپراتور است که یک کویل خنک کننده است که در داخل ساختمان قرار دارد و توسط یک سری کانال به واحد خارجی متصل می شود.

یونیت خارجی همچنین دارای یک دمنده داخلی است که هوای گرم را از خانه خارج می کند و آن را به داخل یونیت خارجی می راند. یونیت بیرونی هوای گرم را به بیرون می فرستد و هوا را قبل از اینکه از طریق مجاری به داخل ساختمان برگردانده شود خنک می کند.

یونیت خارجی همچنین شامل یک سنسور دما، یک سنسور فشار و یک صفحه کنترل است که به طور خودکار فرآیند خنک‌سازی را زمانی که داخل آن خیلی گرم است آغاز می‌کند. کنترل پنل را می توان به صورت دستی توسط یک کنترل از راه دور، یک پنل دیواری یا یک برنامه گوشی هوشمند کنترل کرد.

این سیستم به یک پریز برق متصل است که کمپرسور و موتور دمنده را تغذیه می کند. به همین دلیل است که واحدهای تهویه مطبوع معمولاً در خارج از خانه نصب می شوند.

 

مزایای تهویه مطبوع کانالی
کاهش قبوض انرژی با نصب کوئل آبگرم
از سیستم داکت  اسپلیت را می توان در زمستان با کصرف خیلی کم انرژی استفاده کرد به اینصورت که یونیت بیرونی از مدار خارج و کمپرسور غیر فعال می شود و با نصب کوئل آبگرم به یونیت داخلی و اتصال لوله کشی آبگرم به کوئل و راه اندازی فن داخلی مصرف برق را به شدت کاهش داد. سیستم‌های کانالی  زنیازی به هدر دادن انرژی برای گرم کردن کل خانه ندارند. سیستم های کانالی فقط نواحی مورد استفاده را خنک می کنند.

خنک کننده بهتر
سیستم های تهویه مطبوع کانالی کارآمدتر از واحدهای پنجره ای هستند و می توانند مناطقی را که واحدهای پنجره نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند خنک کنند. آنها همچنین می توانند به عنوان یک سیستم پشتیبان در هنگام خرابی سیستم هوای مرکزی استفاده شوند.

انتخاب بیشتر در مکان
سیستم های کانال مرکزی معمولاً در اتاق زیر شیروانی یا گاراژ نصب می شوند، و می توان در هر جایی از خانه نصب کرد. این به شما آزادی بیشتری در انتخاب مکان مناسب برای واحد می دهد.

دوستدار محیط زیست
سیستم‌های داکتی نسبت به سیستم‌های اسپلیت از نظر انرژی کارآمدتر هستند و نیازی نیست که اغلب کار کنند. آنها همچنین هوای داخل ساختمان را بازیافت می کنند، که باعث کاهش مقدار هوای تازه ای که باید به داخل ساختمان وارد شود، می شود.

عملیات بی صدا
سیستم های کانالی به گونه ای طراحی شده اند که بی صدا باشند و بسیاری از آنها عایق صدا هستند. این باعث می‌شود که آنها ساکت‌تر از سیستم‌های اسپلیت باشند و صدای تند یونیت‌های بیرونی را تولید نمی‌کنند.


می توان به یک سیستم اسپلیت اضافه کرد
سیستم های مجرای مرکزی را می توان به سیستم اسپلیت اضافه کرد و بهترین ها را از هر دو نوع سیستم به شما ارائه می دهد.

 

 

معایب تهویه مطبوع کانالی
هزینه اولیه بالاتر
هزینه نصب سیستم های داکتی بیشتر از سیستم های اسپلیت است. با این حال، مصرف انرژی کمتر آنها می تواند قبض انرژی آینده شما را تا 30٪ کاهش دهد.

تعمیر و نگهداری اضافی
سیستم های داکت  نسبت به سیستم های اسپلیت نیاز به نگهداری بیشتری دارند. شما باید کانال ها را تمیز و بازرسی کنید، دمنده داخلی را بررسی کنید و فیلترها را سالی یک بار تعویض کنید. همچنین ممکن است لازم باشد هر از چند گاهی کانال ها را تنظیم کنید تا از له شدن آنها جلوگیری کنید.

قطع برق
سیستم های داکت  اسپلیت منبع تغذیه مستقلی ندارند، بنابراین در هنگام قطع برق خاموش می شوند. سیستم های مرکزی در هنگام قطع برق روشن می مانند، اما کانال ها ممکن است فشار خود را از دست داده و هوای خنک شده را توزیع نکنند.

عملکرد پر سر و صدا
در حالی که اکثر سیستم های کانالی به گونه ای طراحی شده اند که بی صدا باشند، برخی از آنها از سیستم های اسپلیت بلندتر هستند. این معمولاً به دلیل مشکلات کانال است و با تمیز کردن کانال و تکنیک های کاهش نویز قابل حل است.

مشکلات نصب
نصب یک سیستم کانالی ممکن است پیچیده تر از نصب یک سیستم اسپلیت باشد، به خصوص اگر یک سیستم کانال مرکزی اضافه کنید. مهم است که مطمئن شوید کانال ها به درستی اجرا می شوند و محکم می شوند تا از مشکلات ناشی از سر و صدا و از دست دادن جریان هوا جلوگیری کنید.

نصب و راه اندازی و هزینه های نصب AC کانالی
نصب سیستم داکت کار بزرگتری نسبت به نصب سیستم اسپلیت است. با این حال، می تواند مزایای زیادی مانند کاهش مصرف انرژی، خنک کردن تنها اتاق هایی که در حال استفاده هستند و عملکرد آرام تر را ارائه دهد.

برای نصب یک سیستم کانالی باید یک نصاب تهویه مطبوع خوب انتخاب کنید . هزینه نصب یک سیستم کانالی به اندازه سیستم، چیدمان خانه، مواد مورد استفاده و اینکه آیا سیستم نیاز به ادغام با کانال موجود دارد یا خیر بستگی دارد. 

 

برندهای برتر تهویه مطبوع کانالی ما

 

مانند هر خرید الکترونیکی سطح بالا، اگر قصد دارید پول زیادی را برای یک واحد تهویه مطبوع خرج کنید، باید مطمئن شوید که به خوبی کار می کند و طول عمر بالایی دارد. به همین دلیل است که ما با برندهای باکیفیت و با ضمانت‌های عالی کار می‌کنیم که تضمین می‌کند از سیستم تهویه مطبوع کانالی خود بیشترین بهره را ببرید.

 

در زیر برخی از مارک های تهویه مطبوع کانالی وجود دارد که ما با آنها کار می کنیم - بسیاری از آنها که احتمالاً به لطف شهرت  آنها قبلاً با آنها آشنا شده اید.

جی پلاس

هایسنس

ال جی

میدیا

ایران رادیاتور

بویمن

 

با کسب اطلاعات ما از بهترین مارک های تهویه مطبوع کانالی اطلاعات بیشتری کسب کنید .

 

 

 

اجزای تهویه مطبوع کانالی

 

هنگامی که یک کولر گازی کانالی در خانه نصب می شود، ظاهر فیزیکی بسیار گسسته است. با این حال، قطعات متحرک زیادی وجود دارد که در داخل خانه قرار می گیرند. تهویه مطبوع کانالی یک سیستم مرکزی است که دارای یک کویل اواپراتور داخلی است که با استفاده از کانال ها هوای خنک را به هر منطقه می رساند.

در اینجا به اجزای سازنده تهویه مطبوع کانالی می پردازیم.

 

واحد داخلی

Duct | PRODUCTS | Split Systems | FUJITSU GENERAL India

 

Ducted Mini Splits Offer Hidden Benefits | 2017-05-29 | ACHRNEWS | ACHR News

یونیت داخلی هوای گرم را از یک اتاق بیرون می کشد و آن را از طریق کویل های اواپراتور که توسط مبرد فشرده از یونیت خارجی خنک می شوند، منتقل می کند. عبور هوا از روی کویل باعث خنک شدن آن می شود و سپس به فضاهای مطبوع بازگردانده می شود.

 

واحد بیرونی

Industrial Air Conditioner

واحد بیرونی مبرد را فشرده و خنک می کند. در یونیت خارجی، زمانی که در حالت خنک کننده است، گرما آزاد می شود.

 

 کانال کشی

انواع کانال داکت اسپیلت - سرویس کاران کولر گازی 09123459799

انواع کانال کشی در داکت اسپلیت ( سیستم تهویه مطبوع آوش )

دستگاه های تهویه مطبوع کانالی دارای لوله هایی هستند که در غیر این صورت به عنوان کانال شناخته می شوند که هوای خنک را به اتاق های متعدد می رساند.

 

ترموستات

Big Duct | PRODUCTS | Split Systems | FUJITSU GENERAL United Kingdom

ترموستات کنترل اصلی کل کولر گازی است. کاربر از این برای تعیین تایمرها، تنظیمات سیستم و تنظیم دمای مورد نظر - همراه با عوامل دیگر - استفاده می کند. ترموستات به کمپرسور متصل می شود تا بتواند کل سیستم را کنترل کند.

 

دریچه کانال دستی/ برقی

مجله - دریچه برقی رایمند                                                             دریچه دیواری - قیمت توضیحات خرید لیست دریچه دیواری کولر - تهویه نظری

جایی که یک سیستم منطقه بندی شده نصب کرده اید - هر منطقه را می توان روشن / خاموش کرد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، هر زون باید یک موتور زون داشته باشد - که تیغه/هایی را باز و بسته می کند که تعیین می کند که آیا / چه مقدار هوا به هر منطقه عرضه می شود یا خیر. اینکه کدام ناحیه روشن یا خاموش باشد در کنترل کننده ناحیه تنظیم می شود

Ceiling Concealed Duct Air Conditioning (AC) System

 

نتیجه
سیستم های تهویه مطبوع کانالی کارآمدتر از سیستم های اسپلیت هستند، اما هزینه نصب آنها بیشتر است. آنها برای خنک کردن مناطق بزرگ با رطوبت بالا طراحی شده اند و ممکن است با سیستم های مرکزی ادغام شوند.

 هنگام انتخاب یک سیستم کانالی، باید اندازه منطقه ای را که می خواهید خنک کنید و چیدمان کانال خانه خود را در نظر بگیرید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم های تهویه مطبوع  با ما در ارتباط باشید.

             

 09122076010  Phone Logo" Images – Browse 542 Stock Photos, Vectors, and Video | Adobe  Stock

 

05433212178  Phone Logo" Images – Browse 542 Stock Photos, Vectors, and Video | Adobe  Stock 

 

www.azma20.irBest Practices for Website Design for 2023 | The Design Project

 

      azmashahraki Instagram Logo and symbol, meaning, history, PNG, brand