آیا می دانید در کدام شهر استان سیستان و بلوچستان  چه نوع کولر گازی و با چه شرایطی استفاده کنیم؟ آیا می دانید در کدام شهر استان سیستان و بلوچستان چه نوع کولر گازی و با چه شرایطی استفاده کنیم؟

آیا می دانید در کدام شهر استان سیستان و بلوچستان  چه نوع کولر گازی و با چه شرایطی استفاده کنیم؟

 

Description: همشهری آنلاین - آشنایی با استان سیستان و بلوچستان

 

 

معرفی اجمالی استان س  و ب

 

 

استان سیستان و بلوچستان استانی در جنوب شرقی ایران است که طبق آخرین سرشماری دارای جمعیت حدود ۲٬۷۷۵٬۰۱۴ نفر می‌باشد  که دومین استان پهناور ایران به‌شمار می‌رود. این استان بیشتر آب و هوای گرم و خشک دارد اما در عین حال از گوناگونی آب‌وهوایی و اقلیمی ویژه‌ای برخوردار است و مناطق کوهستانی، جنگلی و باتلاقی نیز در این استان پهناور به چشم می‌خورد]

 

 

 

انواع کلاس آب و هوای کولر گازی

قبل از خرید کولرگازی باید بدانیم که چه کولر گازی برای آب و هوای منطقه ما مناسب است. اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که از کجا بفهمیم نوع کلاس آب و هوای کولرگازی چیست؟ در واقع نوع کلاس آب و هوایی هر کولرگازی بر روی برچسب انرژی آن نوشته شده و هر کدام از آن ها دارای ظرفیت های متفاوتی هستند که با واحد btu سنجیده می شود و هر چه عدد آن بیشتر باشد میزان سرمادهی آن بیشتر است و شما باید با در نظر گرفتن شرایط خانه و متراژ آن ظرفیت مناسب را انتخاب کنید تا بازدهی بهتری داشته باشد. کولر گازی ها بر اساس نوع کلاس آب و هوا به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

 

مناطق معتدل یا T1: کولرگازی های نوع T1 برای مناطق معتدل و مرطوب مثل مرکز و چنوب استان  مناسب می باشند. این اسپلیت ها برای دمای حداکثر 43 الی 47 درجه سانتی گراد کاربرد خواهند داشت

 

جدول مشخصات آب و هوا  و نوع اسپلیت مناسب               

حداکثر تحمل دما

اقلیم جغرافیایی

کلاس آب و هوایی

45 درجه سانتی گراد

معتدل و مرطوب

T1

35 درجه سانتی گراد

               کوهستانی و سردسیر

T2

57 درجه سانتی گراد

خشک و گرمسیر

T3

                             

 

 

 

 

 

 

مصرف انرژی کولرگازی در مناطق مختلف چگونه است؟

انتخاب کولرگازی بر اساس برچسب مصرف انرژی آن اهمیت فراوانی دارد زیرا دارای اطلاعاتی است که مصرف کنندگان می‌ توانند انواع مختلف این دستگاه ها را با توجه به شاخص مصرف انرژی تعیین شده، رده‌ های بازدهی انرژی (A تا G)، تهیه نمایند. درجه مصرف انرژی هر چقدر به A نزدیک تر باشد مصرف انرژی دستگاه پایین تر است. کولرهای گازی معمولا دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) نیز هستند. تنظیم دمای مناسب برای فصل گرم که بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد است باعث می شود تا هنگام رسیدن دمای اتاق به دمای تنظیم شده کولر به طور خودکار خاموش شود، بنابراین انرژی کمتری مصرف می کند.              

                             

 

..

 

 

 

 

آب و هوای مناطق مختلف و   اسپلیت مناسب برای هر یک از شهرهای استان

استان سیستان و بلوچستان از لحاظ طبقه‌بندی اقلیمی درناحیه اقلیمی بیابانی و خشک می‌باشد و از نظر بارندگی جزوء  کم بارشنرین استانهای کشور است و با بحران  کم آبی شدید مواجه است.

 

 

 

 

بخش سیستان  که  در شمال استان واقع شده و دارای شهرهای زابل , زهک ؛ هامون ؛ هیرمند و نیمروز می باشد.

در تابستان حداکثر حرارت شهرهای منطقه سیستان به بالای 50 درجه سانتیگراد می رسد

با توجه به این گرمای شدید و خشکی دریاچه هامون و  نبود پوشش گیاهی مناسب و وقوع طوفانهای 120 روزه  با گرد و خاک  شرایط جوی در زابل بسیار طاقت فرسا شده  به این دلیل انتخاب یک سیستم سرمایشی مناسب بسیار با اهمیت می باشد.

اسپلیت مناسب سیستان کدام نوع  است؟

کولر گازی مناسب برای شرایط منطقه سیستان  اسپلیت های که دارای  کمپرسور نوع تروپیکال (3T) که  تحمل دمایی بالای 55 درجه سانیگراد را دارند و همچنین در شرایط طوفان گرد و خاک نیز عملکرد مطلوبی دارند.این کولرها نیز علاوه بر موتور پر قدرت  از نظر ساختار فیزیکی کیفیت ساخت خوبی دارند .

 

 

 

 

 

بخش مرکزی استان شامل شهرهای زاهدان  ، خاش   می باشند.

آب و هوای این بخش در تابستان گرم و خشک  و معتدل تر نسبت به سیستان  با میانگین محدوده دمایی  بین 45_20 در طول روز و شب می باشد.

اسپلیت مناسب اسنفاده در منطقه زاهدان و خاش  کدام نوع است؟

1_  اسپلیت های  با کمپرسور اینورتر (فوق کم مصرف) علاوه بر ساختار متفاوت کمپرسور که مصرف انرژی را کاهش می دهد در سایر بخش ها نیز از این برد هوشمند استفاده کرد و مصرف انرژی را به حداقل ممکن می رساند.اسپلیتهای اینورتر قابلیت تحمل دما تا 50 درجه سانتیگراد را دارند و بواسطه هوشمند بودن از تکنولوزی های نظیر کنترل از راه دور با گوشی هوشمند و کنترل توسط برنامه های کاربردی را دارند  این نوع اسپلیت بواسطه استفاده از چند برد هوشمند شرایط نکهداری بهتری را می طلبد که مصرف کننده باید مدنظر قرار بدهد. مصرف بسیار کم و هوشمند بودن این نوع اسپلیتها  و هزینه تعمیر و نگهداری بالا  باعث شده قیمت  بالای اولیه برای خرید باعث شده  این اسپلیتها برای مصرف کننده گران  باشد

Description: فناوری اینورتر چیست؟ |مزایای فناوری اینورترال جی |انتخاب کولر گازی اینورتر  ال جی.

2_اسپلیت های با کمپرسور روتاری(کم مصرف) : از این نوع اسپلیت در شهر راهدان و خاش وبخشی از  سراوان  می توان استفاده کرد.

کمپرسور این اسپلیت ها بواسطه چرخشی بودن و استفاده از گاز a410R مصرف بسیار کمتری نسبت به کمپرسور پیستونی دارد .

تحمل دمایی  این اسپلیت ها تا 48 درجه سانتیگراد است.با استفاده از یک سایبان مناسب برای یونیت بیرونی و نظافت مرتب  کندانسور و فیلترهای داخلی پنل می توان مصرف دستگاه را  بهینه تر و کنترل دمایی آن را بهتر کنید.

با توجه به شرایط فوق و قیمت اولیه مناسب و همچنین تعمیر و نگهداری راحت  این نوع اسپلیت ها در شهرهای مرکزی استان بیشتر مورد توه مردم قرار می گیرد.

.

بخش جنوبی استان سیستان و بلوچستان

 

معرفی شهرستان ایرانشهر

این شهرستان از شمال به شهرستان خاش ,از خاوربه سراوان , از جنوب به شهرستان های سرباز و نیکشهر و از باختربه استان کرمان و دشت جازموریان محدود است . شهر ایرانشهر مرکز شهرستان است که با ارتفاع متوسط591 متر از سطح دریا در  است ْ60 طول خاورى و  ْ27عرض شمالى در فاصله 345 کیلو متری مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع است  

شرایط آب و هوایی ایرانشهر

آب و هوای این شهرستان بواسطه وجود مناطق کوهستانی و مناطق پست شدیدا تحت تاثیر عوارض جغرافیایی و پستی و بلندی های متنوع ان می باشد.به‌گونه‌اى که در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهاى باران آور موسمى در فصل تابستان و بادهاى باران‏ آور غربى در فصل زمستان در این منطقه موجب ریزش پراکنده باران مى‏شوند..متوسط سالانه دما 23 درجه سانتی گراد است که در تابستان ها به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد. و حداقل دما در زمستان 2 درجه سانتی گراد بالای
صفر می باشد.
 میانگین بارش سالانه در این شهرستان  5/105میلی متر مى باشد.

 

 

اسپلیت مناسب شهر ایرانشهر کدام است؟

اسپلیت مورد نیاز این مناطق باید از نوع کمپرسور تروپیکال با کندانسور چند لایه و عایق بندی شده باشد.البته اسپلیتهای کمپرسورهای پیستونی هم

در این منطقه عملکرد خوبی دارد ولی بدلیل مصرف بسیار زیاد برق و تعمیر نگهداری پر هزینه استفاده آن مقرون بصرفه نیست

 

 

 

 

.

مهم‌ترین ویژگی‌های کولرهای گازی و اسپلیت گرمسیری یا حاره‌ای

کولر گازی و اسپلیت‌های حاره‌ای یا تروپیکال به عنوان بهترین کولر گازی و اسپلیت برای مناطق گرمسیری دارای ویژگی‌های زیر هستند:

 

کولرهای گازی حاره‌ای معمولا عمری طولانی دارند و در صورت نگهداری مناسب و سرویس مداوم می‌توانند سال‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

این نوع کولرها علاوه بر مناطق گرمسیری در نواحی معتدل نیز به کار می‌روند.

کمپرسور از جمله مهم‌ترین اجزای به کار رفته در کولر گازی است و کمپرسورهای به کاررفته در کولر گازی‌های گرمسیری باید در دمای بالا، عملکرد مطلوبی داشته باشند. در کولر گازی‌های حاره‌ای از کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرال(ویژه کولر گازی‌های با ظرفیت بالاتر از 30000 (BTU/h) و کمپرسور روتاری نوع T3 استفاده می‌شود.

شهر سراوان در شرق استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سَراوان یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و مرکز شهرستان سراوان در جنوب شرقی ایران است. این شهر با جمعیت ۱۲۰۰۰۰ نفرباحومه پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت استان به‌شمار می‌رود. سراوان اولین نقطه در ایران است که خورشید در آن طلوع می‌کند و به «زادگاه خورشید ایران» معروف است

موقعیت جغرافیایی شهرستان سراوان در نقشه، ۶۲ درجه و ۲۰ دقیقه طول جغرافیایی و ۲۷ درجه و ۲۲ دقیقه عرض جغرافیایی می‌باشد. ارتفاع این شهرستان از سطح دریا ۱۱۶۵ متر و مسافت آن تا تهران ۱۹۰۶ کیلومتر است. شهرستان سراوان با مساحت ۱۶۰۹۶ کیلومتر مربع دارای ۸ دهستان بنام‌های گشت، حومه، ناهوک، جالق، کله گان، کوهک و اسفندک، کشتگان، بم‌پشت می‌باشد و مردم این شهرستان با زبان بلوچی صحبت می‌کنند.

شرایط آب و هوایی سراوان

این حوزه شامل  مناطق گرم و خشک   می‌باشد، که در فصل تابستان تحت تاثیر توده‌های هوای تروپیکال خشک از شمال غرب و جریان مرطوب اقیانوس هند از جنوب و جریان خشک و گرم قرار داد.

.

 

اسپلیت مناسب شهر سراوان کدامند؟

در منطقه سراوان اسپلیت روتاری 1T عملکرد مطلوبی دارد و البته علاوه بر این می توان از اسپلیتهای با کمپرسور تروپیکال 3T نیز استفاده کرد لازم به ذکر است که اسپلیتهای تروپیکال تا دمای 50 درجه سانتیگراد مصرف برق معمولی خود را دارند اما هنگامی که دمای هوا  از 50 بالاتر می رود این اسپلیت با مصرف حدوداٌ 1 آمپر برق بیشتر قابلیت کارکرد دارد و عملکرد مطلوبتری خواهد داشت. .

 

 

 

 

 

 

شهر چابهار جنوبی ترین شهر استان سیستان و بلوچستان است

اسپلیت مناسب شهر  چابهار چیست؟  

عملکرد کولر های گازی به گونه ای است که با گرفتن رطوبت هوا در مناطق مرطوب باعث کاهش رطوبت هوا می شوند

.

شرایط آب وهوایی همجواری بندر چابهار با دریا، نزدیکی به مدارراس السرطان و قرار گرفتن درمسیر بادهای موسمی شبه قاره هند و

باشد . جبه iای استوایی موجب گردیده است که دارای آب هوایی گرمسیری معتدل با رطوبت نسبی 70 درصد

درجه سانتی گراد است   میانگین حداقل دمای آن میانگین حداکثر دمای سالانه آن  بین 10 تا 34 درجه می باشد.

. آب و هواى چابهار در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است.البته این رطوبت هوا خاصیت خورندگی بسیار بالایی دارد.

کولرهای گازی حاره ای یا تروپیکال گزینه ای مناسب برای ساکنان مناطق جنوبی استان و بخصوص شهرستان چابهار می باشد .در

درجه می رسد عملکرد خوبی دارند ۴۵ روزهای گرمی که دمای هوا بالای

اسپلیت دیگر مناسب این منطقه اسپلیت با کمپرسور روتاری که مصرف کم انرژی دارند مخصوص مناطق معتدل هستند.فقط باید با

کندانسور طلایی)گلد فین( و لوله های مسی با لایهای محافظ ضد خورندگی و با کیفیت باشد

 

 

.

ما در مرکز نماتهویه بصورت تخصصی انواع کولرهای گازی با برندهای متنوع ایرانی و

خارجی مناسب برای تمام مناطق جوی را عرضه می کنیم

جهت راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۲۰۷۶۰۱۰

۰۵۴۳۳۲۱۲۱۷۸