نحوه آماده سازی  پکیج و رادیاتور را برای زمستان چگونه است؟ نحوه آماده سازی  پکیج و رادیاتور را برای زمستان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله از مجموعه AZMA20 قصد داریم به نحوه تنظیم و آماده‌سازی پکیج و رادیاتور در فصل زمستان بپردازیم.

با شروع فصل زمستان استفاده از پکیج‌ها و رادیاتورها به اوج می‌رسد و تنظیم این دستگاه‌ها در حالت زمستانی امری ضروری و مهم است. تنظیمات دستگاه پکیج‌ در فصل زمستان و تابستان تفاوت دارد و باید با تغییر فصل این تنظیمات را تغییر داد تا دستگاه عملکرد مناسبی داشته باشد.

با یادگیری تنظیمات مربوط به سیستم گرمایشی خود در فصل زمستان، دیگر احتیاجی به صرف هزینه‌های گزاف جهت راه‌اندازی پکیج و رادیاتور منزلتان ندارید. روش‌های متعددی برای آماده‌سازی و تنظیم دستگاه‌های فوق در فصل زمستان وجود دارد که در ادامه این مقاله  به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

 

 

Description: پکیج شوفاژ دیواری را بیشتر بشناسید!

 

با شروع فصل سرما نیاز است تا سیستم‌های گرمایشی آماده‌سازی و مجهز شوند؛ این کار می‌تواند عملکرد سیستم و مصرف انرژی را بهبود بخشد و در‌ نهایت باعث افزایش طول عمر دستگاه شود.  

در ساختمان‌هایی که از پکیج به‌عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شود، تنظیم حالت زمستانی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه این سیستم گرمایشی دارای تنظیمات مختلفی در تابستان و زمستان است و برای تأمین آب گرم مصرفی در فصول سرما حتماً نیاز است تا تنظیمات زمستانی دستگاه با دقت انجام شود.

 

 

دمای مناسب پکیج در زمستان

دمای مناسب در فصل زمستان برای اکثر افراد دمایی در حدود ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است. این دما برای سالمندان و نوزادان می‌تواند کمی بیشتر باشد و در حدود ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

بر‌اساس میانگین سنی افراد ساکن در ساختمان و گرمایی یا سرمایی بودن آن‌ها می‌توان دمای مناسبی را برای پکیج تنظیم کرد. در برخی از مدل‌های پکیج می‌توان دما را در زمان‌های مختلف تنظیم کرد تا در مواقع خاص، به‌طور اتوماتیک دمایی مناسب برای پکیج تنظیم شود.

 

 

 

 

 

 

 

Description: پکیج دیواری| قیمت بهترین پکیج دیواری + تحویل فوری | دماتجهیز

 

 

نحوه عملکرد پکیج در حالت زمستانی

زمانی‌ که عملکرد پکیج را روی حالت زمستانی تنظیم می‌کنید، دستگاه علاوه‌بر گرم کردن فضای ساختمان و تأمین آب مصرفی لوله‌ها، به گرم کردن آبی که وارد لوله‌های رادیاتور و شوفاژها می‌شود نیز می‌پردازد.

نکته: در حالت زمستانی هنگامی‌ که شیر آب گرم را باز می‌کنید؛ سنسور برق باعث قطع شدن گردش آب در مدار رادیاتور (تا وقتی که آب گرم مصرفی باز است) می‌شود. این قطعی موقت است و زمانی‌ که شیر آب گرم بسته می‌شود، آب گرم رادیاتور مجدداً وصل و در دسترس شما قرار می‌گیرد. در‌ حالت تابستانی پکیج، تنها آب گرم مصرفی بهداشتی تأمین می‌شود و آب گرمی وارد لوله‌های رادیاتور نمی‌شود.

 

 

فعال کردن حالت زمستانی پکیج

  • قبل از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج باید از وضعیت دودکش مطمئن شوید.
  • اگر در مسیر دودکش مسدودیت وجود داشته باشد، می‌تواند باعث برگشت گاز حاصل از احتراق باشد و این مورد سبب مشکلات ناگواری خواهد شد.
  • بعد از هواگیری حتماً فشار دستگاه را بررسی کنید.
  • حتماً اطمینان حاصل کنید که منبع انبساط نشتی نداشته و در حالت نرمال قرار داشته باشد.
  • بار سیستم باید بین ۲ تا ۱٫۵ تنظیم شود. اگر فشار بیشتر یا کمتر از این میزان بود ضروری است که آن را تنظیم و کنترل کنید.
  • بعد از انجام کلیه مراحل کافی است بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی رادیاتورها دست بکشید تا متوجه گرم شدن آن‌ها شوید.
  • تمام قسمت‌های پکیج، لوله‌ها و اتصالات آن را به‌خوبی چک کنید و اگر با نشتی مواجه شدید آن را برطرف کنید؛ چراکه می‌تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد شود.

نکته: هواگیری پکیج یکی دیگر از اقدامات قبل از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه است. پس کلیه رادیاتورها را تک‌به‌تک هواگیری کنید. هرگز در حالت روشن بودن پکیج، کار تبدیل حالت تابستانه به زمستانه را انجام ندهید، چون هوا زیادی وارد آن می‌شود و نفوذ هوا داخل لوله‌های رادیاتور می‌تواند مصرف انرژی را بالا ببرد و بازدهی را کاهش دهد.

برای فعال کردن حالت زمستانی پکیج باید از دکمه ولومی که روی دستگاه وجود دارد استفاده کنیم. معمولاً سه دکمه ولوم، یک عقربه و یک دکمه روی پکیج‌های دیواری وجود دارد که هر یک وظیفه خاص خود را دارند.

ولومی که در قسمت سمت راست پکیج قرار دارد برای روشن و خاموش کردن پکیج طراحی شده است و با تنظیم آن روی عدد صفر یا off دستگاه خاموش خواهد شد. کلید ولومی که در قسمت وسط قرار دارد، جهت تنظیم دمای آب مصرفی طراحی شده است.

کلید ولومی که در سمت چپ پکیج قرار دارد برای تنظیم حالت تابستانه و زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی‌که روی حالت صفر باشد، یعنی دستگاه در حالت تابستانه فعال است. با چرخاندن این ولوم، پکیج در حالت زمستانه قرار خواهد گرفت و روند گرم شدن آب در لوله‌های رادیاتور آغاز می‌شود.

توجه داشته باشید که فشار دستگاه همیشه بین عدد یک و دو قرار داشته باشد. برای تنظیم فشار آب پکیج از قطعه شیر پرکن که زیر دستگاه فوق قرار دارد استفاده کنید.

 

 

 

نکاتی مهم جهت تنظیم حالت زمستانه پکیج

هنگام فعال کردن حالت زمستانی پکیج باید توجه کنید که عقربه پکیج بر روی ۱٫۵ بار قرار گرفته باشد و همان‌طور که در بالاتر گفته شد، تنظیم فشار دستگاه را باید با استفاده از شیر پرکن انجام داد. سپس باید لوله‌های گاز، دودکش‌ها، شیرهای اتصال آب و چنین مواردی به‌دقت بررسی شوند تا دچار نشتی یا قطعی نباشند.

سعی کنید پیش از انجام تنظیمات مربوطه، رادیاتورها را چک کنید و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. همچنین با هواگیری و رسوب‌زدایی کردن رادیاتورها می‌توانید شاهد کیفیت بالای گرمادهی در فصول سرد باشید. توجه داشته باشید که هواگیری پکیج و رادیاتور نیاز به مهارت بالایی دارد و در‌صورتی‌که تخصصی در آن ندارید، بهتر است از تکنیسین‌های ماهر پکیج کمک بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزش روشن کردن شوفاژ تصویری + 7 مرحله اصلی راه اندازی پکیج

 

راه‌اندازی شوفاژ رادیاتور

مرحله بعد در خصوص راه‌اندازی شوفاژها است که توصیه می‌کنیم قبل از این کار با‌ توجه به مراحل بالا، دستگاه را روی حالت زمستانه تنظیم کنید.  طبق مراحل زیر می‌توانید رادیاتورها را آماده‌سازی کنید:

مرحله اول

  • وقتی شیر ورودی رادیاتور شوفاژ را باز کنید؛ آب دستگاه وارد سیستم لوله‌کشی رادیاتورها می‌شود و به جریان می‌افتد.
  • شیر ورودی ( از نوع سوپاپ‌دار) در قسمت بالای رادیاتورها تعبیه شده است.
  • باز کردن این شیر به‌معنای روشن کردن و راه‌اندازی شوفاژ رادیاتور است.

مرحله دوم

  • شیر پایین رادیاتور را بر جهت خلاف عقربه ساعت بچرخانید.
  • در قسمت پایین رادیاتورهای بیشتر برندهای پکیج شیری قرار گرفته است که بعد از باز کردن این شیر آب از رادیاتورها به سمت دستگاه به جریان می‌افتد.

نکته: برخی از رادیاتورها شیر پایین ندارند و از انبردست برای چرخاندن آن کمک می‌گیرند. کلاهک شیر را بردارید و شیر را بچرخانید. در برخی مدل‌های پکیج اگر شیر پایین رادیاتور را به خوبی وصل نکنید، بعد از چرخاندن ولوم کلاهک شیر تغییری انجام نمی‌شود.

مرحله سوم

  • شیر ترموستاتیک رادیاتور را بچرخانید و با این کار دمای رادیاتور را تنظیم کنید.
  • برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، از شیر ترموستاتیک به‌جای شیر سوپاپ‌دار ورودی استفاده می‌شود.
  • این شیر قابلیت تنظیم دمای رادیاتور را بر اساس دمای محیط دارد.
  • روی این شیر یک کلاهک وجود دارد که اعداد صفر تا پنج را نشان داده می‌دهد.
  • برای کاهش یا افزایش دما می‌توانید کلاهک را در بین این اعداد تنظیم کنید.

نکته: عدد صفر به معنای قطعی جریان آب در رادیاتورها نیست؛ چون شیرهای ترموستاتیک دمای دریافتی از رادیاتورها را از راه کم کردن یا افزایش آب تنظیم می‌کنند. توصیه ما این است که در خصوص نصب شیر ترموستاتیک برای رادیاتور خود اقدام کنید که دیگر لازم نباشد برای آزادسازی گرما شیر را باز کنید. هچنین شیر ترموستاتیک در‌ حالت ضدیخ از یخ‌زدن رادیاتورها هم جلوگیری می‌کند.

مرحله چهارم

  • حالت ضدیخ شیر ترموستاتیک را فعال کنید.
  • برای راه‌اندازی شوفاژ در حالت ضدیخ، باید در روزهای سرد که در مسافرت هستید و مدتی طولانی در منزل حضور ندارید حالت ضدیخ شیر ترموستاتیک را بین صفر و یک قرار بدهید تا مانع از یخ‌زدگی رادیاتورها شوید.

مرحله پنجم

  • صبر کنید تا رادیاتورها گرم شوند، برای گرم کردن رادیاتورها نهایتاً نیم ساعت صبر کنید.
  • این مدت برای این است که گرمای رادیاتورها از راه بخار آب تأمین می‌شود.
  • تا زمانی که آب بخار کند، باید صبر کنید.

نکته: این یک باور غلط است که برخی فکر می‌کنند اگر دمای شوفاژ را زیادتر کنند رادیاتورها زودتر گرم می‌شوند. بهتر است برای نتیجه بهتر از همان ابتدا دمای شوفاژ را روی حد متوسط تنظیم کنید. بنابراین راه‌اندازی شوفاژ خانه طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  • پکیج را روشن کنید.
  • دستگاه را روی حالت زمستانه تنظیم کنید.
  • رادیاتورها را هواگیری کنید.
  • شیرهای رفت و برگشت رادیاتور را باز نگه‌ دارید.
  • دمای رادیاتورها را طبق دلخواه تنظیم کنید.

 

 

 

 

 

 

 

جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری

 

جلوگیری از یخ زدن پکیج در زمستان

گاهی مواقع دیده می‌شود که پکیج‌هایی که در بیرون از ساختمان نصب شده‌اند، در فصل زمستان به علت سرمای هوا دچار یخ‌زدگی می‌شوند. برای جلوگیری از این یخ‌زدگی‌ها می‌توانید روش‌هایی را که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است، امتحان کنید.

  • با باز کردن شیر گاز و اتصال دوشاخه دستگاه به پریز برق، می‌توانید از یخ‌زدگی پکیج جلوگیری کنید.
  • همچنین امکان افزودن ماده ضدیخ به رادیاتور دستگاه وجود دارد، چراکه سبب می‌شود پکیج دچار یخ‌زدگی نشود.
  • تمامی فلکه‌های موجود در زیر پکیج را که به شلنگ‌های آب متصل هستند، باز کنید.
  • سپس باید شیر همه رادیاتورها را باز کنید.
  • پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید و درجه دمای آن را بالا ببرید تا پکیج روشن شود.
  • معمولاً بعد از چند دقیقه کار کردن، نزدیک‌ترین رادیاتور به پکیج شروع به داغ شدن می‌کند.

 

 

 

جمع‌بندی

در این مقاله  قصد داشتیم تنظیمات مربوط به آماده‌‌سازی پکیج و رادیاتور در فصل زمستان را مورد بررسی قرار دهیم. نکته‌ مهم دیگر اینکه نحوه تنظیم حالت زمستانه در پکیج‌ها تا حدودی یکسان است اما با توجه به صفحه نمایشگر دستگاه، شاید اصطلاحات و نمادها کمی متفاوت باشند.

در‌ مجموع برای آماده‌سازی دستگاه‌های فوق حتماً باید حالت زمستانه را فعال و مواردی نظیر هواگیری، تنظیم فشار آب، تنظیم دما و تنظیم شیرهای رفت و برگشت را انجام دهید. اگر با نکاتی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم گرمادهی رادیاتورها و عملکرد پکیج به‌خوبی و در شرایط همیشگی نبودند، حتماً از سرویس‌کاران ماهر کمک بگیرید.

در برخی موارد ممکن است به‌دلیل حجم بالای رسوب در رادیاتورها و جرم شدید در مبدل‌های پکیج، عملکرد دستگاه به‌طور کلی مختل شود. به همین جهت اگر عملکرد غیرعادی‌ای مشاهده کردید حتماً از تکنیسین‌های مجرب کمک بگیرید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

09122076010Phone Logo" Images – Browse 542 Stock Photos, Vectors, and Video | Adobe  Stock

05433212178     Phone Logo" Images – Browse 542 Stock Photos, Vectors, and Video | Adobe  Stock

www.azma20.irBest Practices for Website Design for 2023 | The Design Project

        azmashahraki Instagram Logo and symbol, meaning, history, PNG, brand